Retourbeleid

Ondanks dat Sikko Polling B.V. ervoor in staat dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften, kan het voorkomen dat u uw product wilt retourneren. 

Uw op maat gezaagde/gemaakte producten kunt u niet retourneren. In het geval dat u een ander product wilt retourneren, vragen wij u om zo snel mogelijk, binnen 8 werkdagen, schriftelijk contact met ons op te nemen. Retouren kunnen zonder voorafgaand overleg en overeenstemming niet worden geaccepteerd.

Geheel verwerkte goederen, gedeeltelijk verwerkte goederen en/of beschadigde goederen kunnen nimmer worden geretourneerd. Indien er sprake is van een koop op afstand en de koper zorgvuldig omgaat met het geleverde, mag deze het gekochte slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij de goederen wenst te behouden.

Kwaliteitsreclame of afwijkingen van de specificaties
Voor fouten en afwijkingen van prijs, afbeeldingen, tekeningen en vermeldingen van maten en gewichten in prijscouranten en bij (vrijblijvende) offertes en/of orderbevestigingen is de verkoper niet aansprakelijk.

De controle op aard, kwaliteit en conditie van het geleverde berust bij de koper. Indien niet terstond na ontvangst wordt gereclameerd, zijn de hoeveelheden zoals op de vrachtbrieven, afleveringsbonnen ofdergelijke documenten vermeld, als juist erkend. 

Klachten dienen ingediend te worden op het vestigings- en bezoekadres. Indien reclame gegrond is, zal de verkoper te zijner keuze hetzij een billijke schadevergoeding betalen van ten hoogste de factuurwaarde van het gereclameerde deel der geleverde zaken, hetzij de zaken vervangen na terugzending der oorspronkelijk geleverde zaken. Tot verdere schadevergoeding is de verkoper niet verplicht. Immateriële schade en schade geleden door derden en/of andere schade dan directe vermogensschade wordt nimmer vergoed.

Kwaliteitsreclame of afwijkingen van de specificaties worden door verkoper slechts in behandeling genomen indien zij verkoper rechtstreeks, binnen 8 dagen na levering van het geleverde, schriftelijk hebben bereikt, onder nauwkeurige opgave van de aard en de grond der klachten. Reclames over facturen dienen eveneens en op straffe van verval van recht schriftelijk te worden ingediend en wel binnen acht dagen na verzenddatum der facturen.

Koper heeft geen recht van reclame meer wanneer de door hem gekochte zaken welke voor hem en/of door hem worden gezaagd, respectievelijk bewerkt – drogen inbegrepen – voor het zagen, respectievelijk bewerken, geen aanleiding tot het indienen van kwaliteits- of specificatiereclame gaven. Geen reclames worden geaccepteerd op partijen, welke geheel of gedeeltelijk zijn verwerkt. 

Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.